fbpx

חשיבותו של אימון מנטלי לכדורגלנים

כל שחקן כדורגל בכל תפקיד נדרש להתמודד על המגרש עם מגוון אתגרים מנטאליים, בנוסף כמובן אל האתגרים הפיזיים. כך לדוגמא, על השחקן לקבל החלטות מהירות בשברירי שנייה, להפגין גמישות מחשבתית, לבחור בין החזקת הכדור ושחרורו, וכן הלאה. בתוך כך קיימים היבטים מנטאליים נוספים הקשורים אל האופן בו מתפתח המשחק, אל משחקים שהיו בשבועות האחרונים ותפקוד השחקן בהם, ציפיותיו מעצמו, ציפיות האחרים ועוד. אימון מנטלי לכדורגלנים מסייע בהתמודדות עם הלחץ וכיום מהווה חלק בלתי נפרד בכל קבוצה המכבדת את העצמה.

התמודדות בתוך ומחוץ למגרש

אימון מנטאלי לכדורגלנים המבוצע על ידי אנשי מקצוע מיומנים, רואה את התמונה בכללותה על האתגרים שבתוך ומחוץ למגרש. כך לדוגמא, כדורגלנים צריכים להתמודד עם טעויות שביצעו רק לפני דקות ספורות או במשחק הקודם, להתמודד עם תקופה פחות טובה בת מספר שבועות ויותר, להתמודד עם קריאות המגיעות מהיציע, עם ציפיות האוהדים והמאמן, עם התחרות על מקום בהרכב הפותח וכיוצא בזאת. תפקידו של אימון מנטאלי בכדורגל הוא לעזור בהתמודדות עם הלחצים הבלתי מבוטלים שבתוך ומחוץ למגרש, ופיתוח היכולת לשמר את היציבות לאורך תשעים הדקות וממשחק למשחק. זאת, הן ברמת השחקן הבודד ועד לרמת הקבוצה בכללותה לרבות המאמן, העוזרים והצוות הרפואי. המטרה היא ליצור מעטפת שלמה ותומכת בעלת גיבוש ולכידות. בתוך כך, מאמן מנטלי לכדורגל עובד מול המאמן הראשי ומסייע בהבנה של תהליכים גלויים וסמויים בקבוצת, בזיהוי והכרת התופעות, בניתוח וניטור של השחקנים והצוות, בהבנת ההתנהגויות וההתבטאויות של שחקני הקבוצה, ולפיכך גם בהתערבויות שונות לפני ואחרי המשחק ואף במהלכו.

פנו אלינו

אנשי הצוות של המרכז לייעוץ מנטלי בספורט מחזיקים ניסיון עשיר בעבודה מנטלית עם כדורגלנים וספורטאים מענפים תחרותיים אחרים במגוון תחומים. אנו מלווים קבוצות, מאמנים ושחקנים כבר מתחילת הדרך עוד ברמת קבוצות הילדים, דרך הנוער ועד לבוגרים, ומביאים לצד הידע העשיר גם שיטת עבודה ותפיסה ייחודית. גישה זו המתייחסת למערכת בכללותה על כל הגורמים המעורבים בה, עשויה לכלול למשל התערבות במשברים, הכנה מנטלית לקראת משחקים ספציפיים, ליווי הוליסטי של האגודה בכללותה, עבודה אישית עם הכדורגלנים וכדומה.

אם אתם מבינים את חשיבותו של הפן המנטאלי עבור הכדורגלן וקבוצתו, ואם אתם רוצים לשמוע פרטים נוספים בנושא, אנו מזמינים אתכם לפנות אל המרכז לייעוץ מנטלי בספורט בטלפונים 054-2480420 (רענן דגן) ו- 050-5273133 (אוהד מעוז).

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

דילוג לתוכן