fbpx

סדנת עבודת צוות

סדנת עבודת צוות-  כלים אפקטיביים לשיפור התפוקות 

״עבודת צוות״ הוא מונח שבא לתאר השגת משימות דרך שיתוף פעולה בין אנשים שונים שיש להם מטרה משותפת. לדוגמא: בצבא ישנם צוותים מיוחדים ביחידות מיוחדות וצוותי משימה בכל פעילות. הצוות היא החוליה הראשונה בכל מערכת ארגונית שמאגדת כמה אנשים, מספר צוותים יהיו מחלקה, או תחום ומספר תחומים יהוו אגף או חטיבה. למרות המבנה הצוותי הראשוני, ברוב הארגונים אנו רואים פחות שיתופי פעולה בין יחידות, פחות עבודת צוות ברמת הארגון ויותר עבודה כיחידות מנותקות עצמאיות.. פחות עבודת רוחב ויותר עבודה ורטיקלית. כל אחד דואג לתחום הספציפי שלו. 

מבחינה פסיכולוגית זה לא טריויאלי לעבוד בצוות מכיוון שהאדם בסופו של דבר הוא ייצור הישרדותי ודואג לעצמו ורוצה להתפתח באופן אישי. לעבוד בצוות זה בניגוד לטבע האנושי הבסיסי, אך מי שחווה עבודת צוות אפקטיבית יוכל להעיד כי היתרונות שלה מאד גדולים. 

כשמצליחים לעשות עבודת צוות סינרגטית בה כל אחד מהחברים בצוות מביא את היתרונות שלו, אפשר להשיג הרבה יותר מאשר סכום הפעולות של כל הפרטים בצוות. דוגמאות קיצוניות אפשר לראות  בסרטי הפעולה הטובים בהם ישנם תמיד צוותים מופלאים שמייצרים פעילות עבודת צוות שמביאה בסופו של דבר לתוצאות שאי אפשר היה להשיג אותן בצורה אחרת. 

גם בספורט הקבוצתי לא קל לייצר עבודת צוות איכותית מכיוון שכל שחקן בקבוצה רוצה להיות הכוכב כדי להתקדם כמה שיותר. המאמנים הטובים ביותר הם אלו שמצליחים לייצר עבודת צוות איכותית ותוצאות מצוינות (אליפות)  לזמן ארוך. הם עושים זאת על ידי חיבור כל המשתתפים בצוות ויצירת ״בונוס״ איכותי יותר לכולם תוך כדי שיתוף פעולה ולקיחת אחריות אישית לא רק על מה שאתה עושה אלא על כל הצוות. כששחקן כדורסל נמדד על כמות הנקודות שלו, הכדורים החוזרים או החטיפות, קשה מאד להסביר את חשיבות עבודת צוות לקבוצה כולה. המאמנים הגדולים בספורט מצליחים לייצר פעילות בנושא עבודת צוות ושיתוף פעולה שמראה לשחקנים ולקבוצה כיצד הם יכולים להרוויח הרבה יותר מלהיות ביחד ולעבוד כולם לטובת הקבוצה. 

בארגונים עסקיים התמונה אינה שונה. כל מנהל רוצה להצטיין בתחומו כדי להצליח ולהתקדם. סיפור על עבודת צוות אינו קונה את המנהלים אלא אם כן מכניסים אותו לתודעה הארגונית. כמעט בכל ארגון, מנהל השיווק רוצה לייצר את הערך הגבוה ביותר למוצר ואת הפרסומות המוצלחות ביותר, בעוד מנהל המכירות רוצה למכור כמה שיותר ושהמוצר שלו יהיה זול מזה של המתחרים. קונפליקט מקביל שנמצא בכל ארגון הוא בין מנהל הייצור למנהל השיווק/המכירות. הראשון רוצה לייצר כמה שיותר יחידות עם מינימום פחתים ובעצם היה מצליח ביותר אם היה מייצר רק מוצר אחד בקו אחד. השני רוצה למכור כמה שיותר ולכן רוצה הרבה מוצרים, בהרבה צבעים ובהרבה מידות כדי שכל לקוח יוכל לבחור את המוצר המתאים לו. אם כל אחד מהמנהלים ילך עד הסוף עם התפיסה שלו, לא תהיה עבודת צוות אפקטיבית וברור שלא יהיה מקסום של הפוטנציאל. 

כדי למקסם את הפוטנציאל של הארגון, ההנהלה חייבת להבין את יתרונות עבודת הצוות ולנסות להשריש בארגון עבודת צוות החל מההנהלה הבכירה, עבור בישיבות צוות של הסמנכ״לים או של מנהלי המחלקות וכלה בשיתופי פעלה בין מחלקות, חטיבות, אגפים. כך נוריד את המינון של חשיבה ביחידות מנותקות ונוביל למערכת שעובדת בסינרגיה לאורך ולרוחב הארגון. 

אחת הדרכים להעלאת המודעות לאפקטיביות של עבודת הצוות היא לעשות סדנת עבודת צוות שבה יחוו המשתתפים את היתרונות של עבודת צוות אפקטיבית. 

ישנן לא מעט אפשרויות לעשות סדנה של עבודת צוות, רובן שגרתיות ומוכרות למנהלים שעושים סדנאות ניהול רבות.. רוב הסדנאות הרגילות נערכות באולם או חדר הרצאות עם הרבה שקפים ומעט סימולציות ומנסות להראות מודל של עבודת צוות אפקטיבית. המודלים משתנים ממרצה למרצה ולא תמיד מתאימים לארגון שמעונין בשינוי אמיתי ובהגברת עבודת הצוות. 

אצלנו במנטל ג׳אמפ אנחנו משלבים כמה דברים שמייצרים סדנאות מסוג אחר, מעניין יותר חוויתי יותר ומדגיש בצורה הרבה יותר ברורה מהי עבודת צוות אפקטיבית ומהי עבודת צוות סינרגטית. 

  1. אנחנו לומדים את הארגון ומבינים מה הערכים שלו ומה מעניין באמת את ההנהלה. 
  2. אנחנו מביאים את עולם הספורט הקבוצתי כאנלוגיה לעולם העסקי. 
  3. אנחנו עושים את זה בדרך חוויתית שמשאירה רושם ״פיזי, רגשי, מנטלי״ על המשתתפים. 
  4. אנו נעזרים במאמני ספורט הטובים בארץ, במנחים מאד מנוסים, שעובדים הן עם הספורטאים האולימפיים של מדינת ישראל  והן עם ארגונים עסקיים מהמובילים בתחומם בארץ. 

יש הרבה דמיון בין עולם הספורט לעולם העסקי ואנחנו משלבים משני העולמות כדי ללמד ארגונים להיות מצליחים כמו הקבוצות הטובות בעולם. בעולם העסקי כמו בעולם הספורט נמדדים כל הזמן ומצפים מאתנו לשבור שיאים ולהביא תוצאות טובות יותר. בעולם העסקי כמו בעולם הספורט יש משמעות גדולה לדמות המנהל/מאמן. שני העולמות מאופיינים בהצלחה דרך רוח הלחימה, המוטיבציה והרצון להתקדם ולהגיע להישגים. 

הסדנאות של מנטאל ג׳אמפ לקוחות מעולם הספורט האמיתי והמשתתפים לומדים ומתנסים בפועל ברוגבי, קליעה למטרה בחץ וקשת , גלישה על סאפ או סייף עם חרבות וחליפות סייף. המשתתפים לומדים על בשרם דרך הריגוש של הספורט (הלא מוכר להם) את  המשמעות של עבודת צוות איכותית. 

 

בין לקוחותינו אפשר למנות את: 

  • שטראוס 
  • שופרסל 
  • תרו 
  • ישרוטל 
  • נס טכנולוגיות 
  • בנק מזרחי 
  • יוניליוור 
  • בתי חולים וחברות הייטק…. 

פנו אלינו בטלפון 050-5273133 ונשמח לסייע לכם לבנות פתרון חווייתי, מקצועי ומותאם על פי צרכי הארגון.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

יכולת ריכוז

ריכוז תחת לחץ ספורטאי מוצלח מורכב מאלמנטים שונים שמתחברים לכדי מכלול איכותי של יכולות. לצד

קרא עוד »
דילוג לתוכן