fbpx

סדנאות גיבוש למנהלים

סדנאות למנהלים בכירים – מנוף לתוצאות ובריאות ארגונית 

השינויים הדרמטיים במאה ה 21 במונחי מורכבות, כלכלה, טכנולוגיה וכד' יצרו מעבר מתמיד ויציב מעבודה מאורגנת סביב עבודת היחיד למבנה מבוסס עבודת צוות (מקומי\גלובלי, מטריציוני וכד'), כשנוסיף את התעצמות התחרות בין ארגונים גלובליים, תהליכי הקונסולידציה והחדשנות נגלה השפעה הולכת וגוברת על צמיחתם של צוותים כבסיס משמעותי במבנים הארגוניים המודרניים ( צוותי פרויקט, מכירות, צוותים מטריציוניים וכד). צוותים, ומנהלים בעמדות מפתח, בעידן המודרני אמורים להיות זריזים, גמישים, בעלי יכולת קבלת החלטות,  מתאימים עצמם במהירות לסביבה המשתנה וכל זאת, תוך שמירה על ביצועים ואפקטיביות. רוב המחקרים מסמנים באופן מובהק את הקשר בין ניהול הצוות לביצועיו. ולא בכדי משקיעות חברות בארה"ב בלבד 160 מיליארד דולר על פיתוח מנהלים ועובדים בשנה וסה"כ השקעה עולמית של 350 מיליארד דולר (HBR אוקטובר 2016). צוות מוגדר כ "שניים או יותר, שמקיימים קשר חברתי, שמתחזקים יחד מטרות משותפות, שהובאו יחדיו לארגון לביצוע משימות עבודה רלוונטיות, שיש ביניהם תפקידים ותחומי אחריות, תהליכי עבודה, מטרות, תפוקות ויעדים, וגורמים ליצירת מערכות ארגוניות וסביבת עבודה". המשמעות היא שנדרש אדם שיודע לרתום את אישיותו, ניסיונו וארגז הכלים שלו על מנת לסנכרן, לתקשר ולאפשר לצוות למקסם את יכולותיו. הרי בסופו של דבר, אנו מבינים כי ביצועי הצוות מושפעים מיחסי הכוח, התרבות הציוותית, מערכת היחסים ומאפייני האישיות של היחידים בקבוצה, המובילים לתוצאה שונה מ"סכום חלקיו" של הצוות. אחד האתגרים המשמעותיים של מנהלים וארגונים הוא לבנות ולפתח קבוצות כמבנים אפקטיביים, מתואמים, מסונכרנים המקיימים שגרות אפקטיביות ביום יום וכל זאת למען מיקסום פוטנציאל הקבוצה וחבריה. ולכן, השקעה ארגונית בפיתוח המנהלים היא הכרח. רוב המנהלים מקודמים לתפקידם הניהולי על בסיס הצטיינותם כעובדים, אך בפועל ישנם פערים גדולים בין המציאות הניהולית שהם חווים לבין היכולת שלהם לתפקד באופן אופטימלי במציאות זו. הפערים הרבים הם גם תפיסתיים, גם במיומנויות ובכלים. 

 

סדנאות גיבוש לעובדים או סדנאות פיתוח מנהלים, אינו תהליך חדש וישנם מסגרות רבות ללמידה והעשרה למנהלים ועובדים. תהליך הלמידה של מנהלים הוא בראש ובראשונה ב"שטח" בהתנסות היום יומית. הרציונל לקיים מסגרת מאורגנת להתנסות ולמידה מאפשרת יציאה מהשגרה, לקיים הפסקה מתוכננת ולאפשר למנהלים לרכוש כלים ומיומנויות חדשים. יתרה מזו, המפגש עם מנהלים אחרים יוצר עבור הארגון רווח נוסף של מפגש לא פורמלי ליצירת חברויות וקשרים שמסייעים רבות אחר כך בעבודה השוטפת. 

 

תהליך פיתוח מנהלים טוב משלב חמישה מיקודים חשובים: 

  1. פיתוח העצמי של המנהל – התבוננות ולמידה פנימית על העצמי של המנהל על המבנה, התכונות, האישיות והמפגש עם הסביבה החיצונית 
  2. הבנה עמוקה את מה ומי מנהלים. איך מייצרים קשר אישי ומקצועי עם כל אחד מהעובדים. 
  3. פיתוח וניהול הצוות כקולקטיב 
  4. ניהול העמיתים והממשקים הארגוניים 
  5. ניהול הסביבה העסקית – לקוחות, ספקים וכד' 
 

כל מיקוד כולל בתוכו עולם ומלואו של תפיסות, מודלים, מיומנויות וכלים הבאים לידי ביטוי בהתנסות היומיומית ובתרגול בתהליך הפיתוח עצמו. התפוקות בדרך כלל מתהליכים אלו היא העשרה משמעותית של ארגז הכלים הניהולי ולאורך זמן התפתחות מקצועית של המנהלים שמקדישים יותר ויותר מחשבה והבנה כי ניהול הינו מקצוע שצריך להשקיע בו ולהתפתח ולצמוח בתוכו. 

 

כל תהליך שכזה, דורש הבנה והיכרות עם העולם העסקי של הארגון והתאמה של התכנים למציאות של המנהלים באותו ארגון ולצרכים של המנהלים ברמות השונות. 

 

מה אנו מציעים? 

עולם הספורט מהווה בסיס להתנסות חווייתית ומעשירה. אנו מציעים תוכן רלוונטי, שלקוח מתוך עולם הספורט והפסיכולוגיה של הספורט עם חיבור ישיר לעולם הניהול. 

  1. סדנאות חווייתיות למנהלים/ עובדים, פיתוח, גיבוש והעשרה למנהלים או צוותים אורגניים – מדובר ביום התנסות המבוסס על סימולציה תחרותית במרחב אצטדיון סמי עפר בחיפה, הסימולציה, מבוססת על ענף ספורט ותיק – ניווט ספורטיבי.  הסימולציה מותאמת לרמות קושי שונות ומיועדת לפתח יכולות ומודעות לנושאים קבוצתיים ואישיים. לפני הפעילות תתקיים הרצאה מקצועית ומעניינת על השראה ניהולית מעולם הספורט. הפעילות, מותאמת לצרכי הארגון ו”נתפרת” בדיוק לנושאים עימם רוצה הארגון וקברניטיו להתמודד. ניתן לעבוד על הלכידות ורוח הקבוצה והצוות, על פיתוח ווינריות ומוטיבציה לנצח, על פיתוח חוסן מנטלי להתמודד עם קשיים, אתגרים ושינויים.  https://youtu.be/MPkilQgDBjs
  2. הפעילות חווייתית מאד ומייצרת תובנות משמעותיות למנהלים. ניתן לקיים את הפעילות במתכונת של סדנאות גיבוש למנהלים, סדנאות העשרה למנהלים, סדנאות חווייה או ממש סדנאות "תפורות" לפיתוח מנהלים בכירים או הנהלות וצוותים. הסימולציה התחרותית מאפשרת לארגון לבחון את עצמו ולבדוק כיצד מתייחסים מנהליו ליעדים והנחישות להשיגם, האם הם קונפורמיים ושמרנים ביעדים או פורצי גבולות? מה נדרש בעצם ממנהל על מנת לפרוץ גבולות (כאן אנו משתמשים רבות מניסיוננו בעבודה עם ספורטאים אולימפיים). כמו כן, ניתן לבחון את רמת המוטיבציה של המנהלים או העובדים, את ההתמדה והנחישות להשיג הישים יוצאי דופן. ערכים מוספים מיידיים הם בכל הקשור לשיפור והבנה על משמעות התקשורת האישית והבין אישית וכיצד הסנכרון והמאמץ לסנכרון ותיאום משרת שיתוף פעולה וסינרגיה בין חברי הקבוצה. הסימולציה מאפשרת גם למנהלים לתרגל ניהול ומנהיגות. להבין את המשאבים והסביבה התחרותית, לתכנן אסטרטגיה ולבחון תכנון מול ביצוע. ובאופן כללי מדובר בסדנא מושקעת מאד, המתרחשת באחד האצטדיונים היפים בעולם ועל כך יעידו הארגונים הרבים שביצעו את הפעילות. 
  3. תהליכי גיבוש לצוות מבוססי התנסות ספורט. למידה אפקטיבית מורכבת מהתנסות מעשית, מהתבוננות, רפלקציה וניתוח, מחשיבה אבסטרקטית ומבחינה והשלכה למציאות. למידה באמצעות ספורט והתנסות ספורטיבית הינה תוכנית חדשנית, המעמידה את המנהל במרכז החווייה ומאפשרת לו למידה ממעלה ראשונה של ענף ספורט לא מוכר תוך התנסות מהנה ביותר. מדובר בתהליך פיתוח מנהיגות חדש המבוסס כולו על התנסויות מעשיות בעולם הספורט המחובר באופן ישיר לערכים של חוסן מנטלי, ווינריות, נחישות, הישגיות, עבודת צוות וכד'. התוכנית שמה לה למטרה לפתח את המנהלים באמצעות כלים והשראה מעולם הספורט ההישגי וכלים מעולם הפסיכולוגיה של הספורט. 
 

תכנים מרכזיים (התוכנית מודולרית וניתן להעמקה לפי צרכי הארגון ומנהליו): 

  • ניהול בסביבה של אי וודאות ושינויים  – אחד האתגרים המרכזיים בניהול המודרני הוא היכולת לנהל בסביבה של חוסר בוודאות ועם חוסרים רבים בעובדות, ידע ונתוני שוק. הים מלמד אותנו רבות על אי וודאות ותפקוד תחת שינויים. המפגש ייערך על בסיס ענפי הספורט הימי.  המשתתפים ייחשפו לעולם הימי, מרכיביו על היבטיו השונים. 
  • חתירה למגע והתמודדות עם התנגדויות – מנהיג יודע לנתח את סביבתו ולא נמנע מהתמודדות עם אתגרים והחלטות. ברוב המקרים מנגנון ההימנעות מכריע אותנו ומקשה עלינו “לחתור למגע”. מפגש זה ייבנה על טהרת ענף הג’ודו ומרכיביו. הבנת הערכים בג’ודו והתנסות על ידי הטובים ביותר. 
  • המנהיג כמעורר השראה –  כמנהל ומנהיג, מה אני משדר? מה אני מעורר אצל האחרים, כיצד אני מודע לרגשות שלי ומבין מה מניע אותי ומאילו מקומות אני מגיב. סדנת ניהול רגשות על בסיס ענף הסייף. 
  • התמודדות עם לחץ וחרדות – העולם הניהולי מעורר אותנו לא פעם להרהורים ומחשבות על שחיקה, מכלול הלחצים וכד’. ההתמודדות עם לחץ היא חלק עיקרי בהתמודדות הספורטאים. הספורט התחרותי יודע לסייע ולעזור להתמודד עם מצבים אלו. במפגש זה נלמד על התמודדות עם פחד, לחץ וחרדה דרך קיר הטיפוס. 
  • סדנת פיתוח צוות וקבוצה מנצחת – אחד מתפקידיו המרכזיים של המנהיג הוא לבנות סביבו צוות חזק, מלוכד היודע לעבוד יחד ולהוציא את המיטב. בסדנא זו נלמד על הערכים החשובים של עבודת צוות: תקשורת, תיאום, תמיכה וסינכרון. וכל זאת על בסיס ענף הרוגבי. 
  • סדנאות פיתוח מספרי 2 – פיתוח סגנים, עוזרים וכד’ הכרחי לעבודה הניהולית ובעיקר חשוב לשימור עליונות הארגון בסביבה העסקית. סדנא מרתקת על בניית מספרי 2, על החווייה ועל המורכבות. הסדנא יכולה להתקיים על בסיס ענף הכדורסל, כדורעף חופים וכד’ 
  • תכנון אסטרטגי, הצבת מטרות ויעדים – מפגש שכולו על טהרת עולם הצבת יעדים, מטרות והיכולת לנוע בנחישות על מנת להשיג את מטרותינו. המפגש ייערך במטווח הקליעה או חץ וקשת ויכלול למידה אישית משמעותית ולמידה על עולם המטרות והיעדים. 

*** התוכנית המוצעת הינה מלאה ועשירה בתכנים. נשמח להעמיק ולספר על עומק התוכנית בכל סדנא. 

 

מי אנחנו? 

המרכז לייעוץ מנטלי בספורט הוקם על ידי אוהד מעוז ורענן דגן ומאגד בתוכו עשרות שנות ניסיון בעבודה עם ארגונים עסקיים וארגוני ספורט. הן בהיבט של הייעוץ הארגוני והן בהיבט של עבודה מנטלית עם ספורטאי עילית, קבוצות תחרותיות ומאמנים. (לקריאה נוספת: www.mentaljump.com ). באמתחתנו עשרות שנות ניסיון בפיתוח קבוצות תחרותיות, ספורטאים, מנהלים בכל הרמות וצוותים בארגונים עסקיים. 

 

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר ולקבל פרטים נוספים לפעילות חדשה, חווייתית שונה ומאתגרת. הפעילות מחויבת בהכנה מוקדמת והתאמה לצרכי הארגון. אנו מגיעים לארגון, מבינים לעומק את הצרכים ומתאימים את הפעילות למטרות ולקהל היעד. 

דברו איתנו ונסייע לכם בבניית מגוון סדנאות או ימי גיבוש המכילות תוכנית לפיתוח מנהלים חדשנית, מגוונת, מעוררת השראה ומדויקת מאד לפי הצרכים שלכם. 

054-2480420 (רענן דגן) 

050-5273133 (אוהד מעוז) 

[email protected]

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

יכולת ריכוז

ריכוז תחת לחץ ספורטאי מוצלח מורכב מאלמנטים שונים שמתחברים לכדי מכלול איכותי של יכולות. לצד

קרא עוד »
דילוג לתוכן