fbpx

משפטי מוטיבציה לספורט

להרים בחזרה למעלה

כל ספורטאי מכיר את ההתמודדות הקשה והסיזיפית עם הקשיים היום יומיים. לא פשוט ללכת כל יום ולהתאמן, גם אם מאוד אוהבים את הספורט בו עוסקים. בנוסף, יש לחצים שנוצרים מהרצון להצליח, ואסור גם לשכוח את ההשפעות הסביבתיות השונות מאלמנטים שונים בחיים, כמו לימודים וזוגיות. כל הדברים הללו משפיעים, ולפעמים המוטיבציה יורדת פלאים.

ספורטאי שרוצה להצליח צריך למצוא את הדרך להישאר "רעב" ועם מוטיבציה גבוהה לפני כל אימון ולבטח לפני כל משחק. כדי להצליח ולשמור על אותו רעב, צריך לפעמים עזרה מקצועית וסוג של "מוטיבטור" בדמות קואצ'ר או פסיכולוג ספורט. אותו איש מקצוע צריך לעזור לספורטאי לייצר בעצמו מוטיבציה פנימית שתעזור לו להיות בשיאו ברגע האמת.

הדבר הראשון שכל ספורטאי צריך להבין הוא מה היא  המוטיבציה האמיתית שלו ואיך אפשר לתחזק אותה. מוטיבציה יכולה לנבוע מהרבה מאוד דברים: פרפקציוניזם, רצון להרשים אדם מסוים, מחויבות להורים, רצון להצליח תדמיתית וכלכלית….. לכן, הספורטאי למעשה צריך לגלות את האש הפנימית שלו  ואיך להביא אותה לידי ביטוי ברגעי האמת.

להכניס לדרייב

יש הרבה דרכים לייצר  מוטיבציה לספורט וכל ספורטאי הוא שונה בנושא הזה. יש ספורטאים שמונעים מדרייב להצלחה, וכאלו שמונעים מתוך פחד להפסיד. הדרך למציאת הנקודה הרגישה הזו מורכבת, והיא בסיס העבודה של אותו קאוצ'ר או פסיכולוג. ברגע שמוצאים את הנקודה, יש לעבוד ולתחזק אותה, כדי להגיע בשיא בכל משחק.

איש המקצוע עוזר לספורטאי להתחבר למוטיבציה האמיתית שלו ולהביא אותה ברגעים הנכונים. זהו  אלמנט קריטי בהצלחת הספורטאי, וצריך לתחזק אותו גם  באימונים היומיומיים, בדיוק כמו באינומים המקצועיים  שמטרתם לשפר את הטכניקה והיכולות הפיזיות.

זקוקים להבנה של המוטיבציה הפנימית? לא מצליחים להוציא אותה ברגעי האמת? מעונינים להשיג את היעדים הספורטיביים שאליהם אתם שואפים? המרכז ליעוץ מנטלי בספורט הוא הכתובת המתאימה לפנות אליה. המרכז עובד ומלווה ספורטאים וגם קבוצות מענפים שונים בטווח רחב של גילאים ופועל על מנת לקדמם בפן המנטלי ולסייע להם להגיע ליעדים הנדרשים. לסקירת שירותי המרכז, לחצו כאן ולקבלת פרטים נוספים בטלפון, התקשרו למספר 050-5273133

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

דילוג לתוכן